Warsztaty w ramach innowacyjnego projektu Towarzystwa Muzycznego!
Inkluzywność, wsparcie, nowe technologie – podnoszenie kompetencji językowych i społecznych społeczności Akademii Muzycznej w Bydgoszczy
WARSZTATY W RAMACH INNOWACYJNEGO PROJEKTU TOWARZYSTWA MUZYCZNEGO!
W wydarzeniu zrealizowanym na przestrzeni pierwszych tygodni grudnia wzięło udział około 100 uczestników, którzy aktywnie uczestniczyli w specjalnie przygotowanych blokach zajęciowych. Warsztaty zostały zaprojektowane z myślą o rozwijaniu kompetencji językowych w obszarze języka angielskiego, ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa specjalistycznego związanego z muzyką.
Celem przedsięwzięcia jest podniesienie kompetencji językowych i cyfrowych artystów oraz studentów Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Kurs i warsztaty:
- umożliwiają wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez indywidualne podejście do potrzeb uczestników,
- rozwijają kompetencje w zakresie języka angielskiego specjalistycznego,
- zwiększają świadomość w obszarze nowych technologii w edukacji.
Felix i Grammy – nowi asystenci w nauce języka angielskiego
Jednym z kluczowych elementów warsztatów było wprowadzenie nowoczesnych narzędzi edukacyjnych – inteligentnych chatbotów Felix i Grammy.
- Felix – dociekliwy tutor i rozmówca, który wspiera naukę języka angielskiego poprzez angażujące, interaktywne konwersacje. Felix nie tylko prowadzi rozmowy, ale także zadaje przemyślane pytania, aby pobudzić krytyczne myślenie i pogłębić zrozumienie tematów związanych z muzyką.
- Grammy – bot do ćwiczeń językowych, który pomaga w praktycznym opanowaniu gramatyki i słownictwa. Dzięki interaktywnym zadaniom dostosowanym do poziomu ucznia, Grammy wspiera naukę poprzez angażujące ćwiczenia
Oba boty zostały stworzone z myślą o indywidualnym podejściu do nauki, umożliwiając uczestnikom samodzielne ćwiczenia w dogodnym czasie i tempie. Uczestnicy warsztatów mieli okazję przetestować działanie chatbotów w praktyce, co spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem.
Projekt przygotowują i realizują:
- Jacek Lesiński – nauczyciel języka angielskiego, odpowiedzialny za przygotowanie części merytorycznej,
- Grzegorz Samson – specjalista ds. informatyki, odpowiedzialny za implementację rozwiązań sztucznej inteligencji.
Dzięki innowacyjnemu podejściu, projekt znacząco wzmacnia odporność środowiska akademickiego na kryzysy gospodarcze oraz rozwija nowoczesne metody nauczania zdalnego, które będą służyć Akademii Muzycznej w Bydgoszczy przez kolejne lata.
INTERAKTYWNE WARSZTATY POŚWIĘCONE DŹWIĘKOWEMU POSTRZEGANIU RZECZYWISTOŚCI PRZEZ OSOBY NIEWIDOME
Cel i przebieg warsztatów
Warsztaty skierowane są do osób, które chcą:
- pogłębić swoją wiedzę na temat dźwiękowego postrzegania świata przez osoby niewidome,
- zrozumieć specyfikę tworzenia intuicyjnych komunikatów dźwiękowych,
- doświadczyć wyzwań, z jakimi mierzą się osoby z niepełnosprawnością wzrokową.
Interaktywne warsztaty poświęcone dźwiękowemu postrzeganiu rzeczywistości przez osoby niewidome
📍 Miejsce: Młyny Rothera (sala na parterze)
🗓 Termin: 19 grudnia 2024, godz. 12:30
🎙 Prowadzący: Jakub Śliwiński
📝 Wstęp: Wolny (obowiązują zapisy)
📋 Formularz zgłoszeniowy: Link do formularza
Zajęcia zostaną przeprowadzone z użyciem dedykowanej, interaktywnej instalacji dźwiękowej, która pozwoli uczestnikom wcielić się w rolę osoby niewidomej i lepiej zrozumieć jej perspektywę.
Podczas warsztatów zostaną również przedstawione wyniki badań dotyczących percepcji dźwięku oraz praktyczne przykłady, jak tworzyć zrozumiałe i efektywne komunikaty dźwiękowe w kontekście edukacyjnym, społecznym i artystycznym.
Organizatorem zadania „Inkluzywność, wsparcie, nowe technologie – podnoszenie kompetencji językowych i społecznych społeczności Akademii Muzycznej w Bydgoszczy” jest Towarzystwo Muzyczne im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy oraz Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy.
Sfinansowane przez Unię Europejską NextGenerationEU.